سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در خبر ضرار پسر ضمره ضبابى است که چون بر معاویه در آمد و معاویه وى را از امیر المؤمنین ( ع ) پرسید ، گفت : گواهم که او را در حالى دیدم که شب پرده‏هاى خود را افکنده بود ، و او در محراب خویش بر پا ایستاده ، محاسن را به دست گرفته چون مار گزیده به خود مى‏پیچید و چون اندوهگینى مى‏گریست ، و مى‏گفت : ] اى دنیا اى دنیا از من دور شو با خودنمایى فرا راه من آمده‏اى ؟ یا شیفته‏ام شده‏اى ؟ مباد که تو در دل من جاى گیرى . هرگز جز مرا بفریب مرا به تو چه نیازى است ؟ من تو را سه بار طلاق گفته‏ام و بازگشتى در آن نیست . زندگانى‏ات کوتاه است و جاهت ناچیز ، و آرزوى تو داشتن خرد نیز آه از توشه اندک و درازى راه و دورى منزل و سختى در آمدنگاه . [نهج البلاغه]
ماریال و بچه های تهرون
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بهترین نوع گریس روانکاری

گریس روانکاری چیست؟

جهت روانکاری قطعات در ماشین آلات صنعتی و همچنین در مصارف خانگی، از ماده ای جامد یا نیمه جامد به نام گریس بهره گرفته می شود. بکارگیری این ماده از قدمتی طولانی برخوردار بوده که به دوران مصر باستان برمی گردد. گریس های بکار رفته در آن دوران، مطابق با میزان نرمی و خشن بودن ذرات، مورد بررسی و ارزیابی قرار می گرفتند و پس از انجام آزمایش روی آنها، استفاده می شدند. گریس لیتیوم را در حال حاضر می توان بهترین نوع گریس روانکاری به شمار آورد. در این مقاله، نخست به معرفی گریس و تاریخچه آن، و سپس به توضیحاتی راجع به برخی از گریس ها خواهیم پرداخت.

گریس روانکاری چیست؟

گریس روانکاری چیست؟

در کل، در ساخت گریس ها از بعضی صابون ها و مشتقات نفت خام استفاده شده و دارای گرانروی بالایی می باشند، روغن های صنعتی نام دیگری است که برای آنها به کار می رود.

نخستین گریس هایی که به دست بشر ساخته شده اند، بدون حرارت دهی و به صورت ترکیبی از مواد، در فرایندهای سرد تولید شده و بر پایه کلسیم بودند. صابون های بکار رفته در این روانکارها، از ترکیب موادی همچون صمغ نوعی اسید چرب، چربی روغن و قلیاهای خاصی همانند آهک تولید می شدند. گریس اولیه از ترکیب بعضی روغن های معدنی و مقداری آب، به همراه این صابون ها ساخته شد. مخلوط کردن این مواد در آن دوران، به کمک دست صورت می گرفت و هیچگونه ابزار خاصی جهت انجام این کار در دسترس نبود.

اما در حال حاضر، ترکیب این مواد با توسعه فناوری، از طریق ماشین آلات مخصوصی صورت می گیرد، روانکار اکسل نام دیگری است که در دوران قدیم به روانکارهای اولیه اطلاق می شد. روانکارهای آن دوران، به علت نداشتن کارایی روانکارهایی امروزی، خاصیت خود را در گرما و سرعت بالا از دست می دادند. با توجه به اینکه گریس های قدیمی دیگر کارایی چندانی در ماشین آلات جدید که دارای گرما و سرعت بالایی هستند، نداشتند، از این رو اقدام به ساخت گریس های نوین شد.

 

ساخت نسل اول گریس های جدید توسط چربی جانوری و بر پایه کلسیم صورت گرفت و از حرارت در روند ساخت آنها بهره گرفته می شد. نرم تر بودن و مقاومت بسیار بالا در برابر آب را می توان از جمله خواص گریس های جدید بر خلاف گریس های قدیمی دانست. با گذشت زمان، این محصولات با تغییر و تحولات زیادی از سوی مخترعان مواجه گردید و بنابراین ساخت نسل بعدی گریس روانکاری صورت گرفت.

سه فاکتور در گریس های کنونی نقش مؤثری را جهت روانکاری مناسب ایفا می کنند که شامل روغن غلظت دهنده و افزودنی ها هستند که تشکیل دهنده اجزاء اصلی فرمولاسیون گریس ها می باشند. اکثر گریس های جدیدی همچون گریس صنایع غذایی، گریس نسوز، گریس صنایع سیمان، گریس لیتیوم و گریس چرخ دنده، حاوی نفت خام و روغن های معدنی مشتق شده می باشند.

معرفی گریس لیتیوم

معرفی گریس لیتیوم

 

 

به سرعت این نوع گریس ها توانستند جای خود را در انواع صنایع باز کنند. زیرا که خاصیت خود را در دماهای زیاد و کم از دست ندادند و موفق در حفظ کارایی خود بودند. غلظت دهنده های مورد استفاده در گریس ها، سبب ایجاد حالت جامد و یا نیمه جامد در آنها به علت ترکیب شدن در روغن پایه می گردند.

ساخت مواد غلظت دهنده بر پایه صابون فلزی صورت گرفته و شامل ترکیباتی همچون پلی اوره، سدیم، آلومینیوم، خاک رس، لیتیوم و کلسیم می باشد، افزودنی بکار رفته در تولید گریس روانکاری، سبب کاهش ویژگی های نامطلوبی همچون زنگ زدگی یا اکسیداسیون شده و کاهش اصطکاک را که خاصیت مطلوبی می باشد، منجر می گردد.

طول عمر قطعات صنعتی بستگی به ماندگاری و دوام گریس بر روی آنها دارد، تقسیم بندی گریس ها بسته به نوع کاربردشان در صنایع انجام می شود که می توان به گریس نسوز، گریس صنایع غذایی، گریس لیتیوم، گریس صنایع نسوز، گریس چرخ دنده های باز و غیره اشاره نمود. در ادامه این مقاله قصد داریم به ارائه توضیحاتی در مورد برخی از آنها بپردازیم.

 

معرفی گریس لیتیوم

کاربرد گریس لیتیوم هم در صنعت و هم در مصارف خانگی می باشد، گریس های لیتیوم بر حسب مواد شیمیایی به کار رفته در آنها دارای انواع مختلفی می باشند. کاربرد این گریس ها بیشتر در صنایع هواپیما سازی، راه آهن، خودروسازی، صنایع فولاد، ماشین آلات سنگین و غیره است.

در واقع از هیدروکسید لیتیوم برای تهیه گریس لیتیوم بهره می ‌گیرند. این ماده به عنوان آب در فرمولاسیون نهایی گریس کاربرد دارد که در دمای پایین و بالا از مقاومت خوبی برخوردار است. باید بگوییم که کارایی گریس لیتیوم در دمای زیاد، بسیار عالی می باشد و یک ذخیره کننده برای روغن به شمار می ‌آید. زمانی که گریس لیتیومی با روغن ترکیب می شود، باعث می شود که آن روغن به نوعی دیگر تبدیل شود. در حقیقت رایج ترین و پرکاربردترین گریس در کل دنیا، گریس لیتیوم می باشد که در اکثر صنایع مورد استفاده فراوان قرار می ‌گیرد.

در صنعت خودروسازی نیز این گریس، یک روانکار عالی برای بلبرینگ و شاسی می باشد. به طور کلی، این گریس روانکاری، بسیار با کیفیت است و مقاومت بالایی نیز در برابر گرما و آب دارد. با همه این تفاسیر، در رابطه با گریس لیتیوم، باید بدانید که چربی های سدیم و کلسیم به صورت خاصی جابجا می ‌شوند که از آنها در بیشتر صنایع در سراسر جهان استفاده می شود. این گریس های پر مصرف، به راحتی به فلز می چسبند و عمر و دوام قطعات را با روانکاری آنها، چندین برابر می‌ کنند. بنابراین گریس روانکاری در این مورد بسیار حائز اهمیت می باشد.

 

 

ویژگی گریس نسوز

ویژگی گریس نسوز

 

در این خصوص، گریس لیتیوم پترو پرند پارت نمونه ‌ای از آن می باشد که یک گریس روانکاری محسوب می شود. کاربرد گریس لیتیوم را می توان به صورت های زیر بیان نمود:

  • استفاده از گریس لیتیوم در مصارف خانگی

گریس لیتیوم جهت روانکاری لوله ‌های درب و پنجره و کشو ها در مصارف خانگی به کار گرفته می‌ شوند.

  • استفاده از گریس لیتیوم در صنایع خودروسازی

در واقع گریس لیتیوم در صنایع خودروسازی به عنوان روان کننده در اتصالات ریل های صندلی، ریل های پنجره، قفل ها و لولا ها و همچنین ترمینال باتری کاربرد ویژه‌ ای دارند.

باید بگوییم که یکی از پرطرفدارترین گریس ها در سراسر جهان، گریس روانکاری لیتیوم می باشد که در صنایع های مختلف و مصارف خانگی همچون گریس های نسوز، گریس های صنایع سیمان و گریس های صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی ‌های گریس نسوز

1- گریس های نسوز، همانطور که از نامشان پیدا است، به گریس های دمای بالا معروف می باشند. در حقیقت جهت تولید آنها از مواد افزودنی مخصوص بهره می‌ گیرند تا به تقویت و بهبود خاصیت نسوز بودن آنها بپردازند. این گریس ها شامل درصد زیادی روغن پایه گریس می باشند و فقط حدود ده درصد آن را غلیظ کننده و مواد افزودنی تشکیل می دهند.

2- گریس های نسوز به هیچ عنوان در دمای بالا اکسید نمی ‌شوند و خاصیت خود را از دست نمی ‌دهند.  مواد افزودنی به کار رفته در این گریس ها، برای موارد زیر به کار می روند:

  • جهت جلوگیری از اکسید شدن و زنگ زدگی
  • پیشگیری از خوردگی و پوسیدگی قطعات
  • قابلیت فشار پذیری بالا در گریس
  • بهره گیری از مواد پایدار کننده و ضد کف جهت تولید آنها
  • کاهش نقطه ریزش
  • افزایش اصطکاک با بالا بردن ویسکوزیته گریس

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره گریس های نسوز، روی لینک زیر کلیک کنید:

https://px3lube.com/%da%af%d8%b1%db%8c%d8%b3-%d9%86%d8%b3%d9%88%d8%b2/
کاربرد گریس روانکاری صنایع سیمان یا چرخ دنده باز

گریس صنایع سیمان که به آن گریس چرخ دنده باز هم می‌ گویند، یکی از انواع مختلف گریس های پر کاربرد مانند گریس نسوز، گریس لیتیوم و گریس صنایع غذایی در کل دنیا می باشد که بسیار مورد توجه کاربران و صنعت گران می باشد.

در حقیقت گریس های صنایع سیمان، از نوع آلومینیوم کمپلکس می باشند که یک روانکار بسیار پر استفاده است و معمولاً از گریس های دنده باز در صنایع سیمان جهت روانکاری چرخ ‌دنده‌ هایی در فشار و حرارت بالا و دور چرخ پایین استفاده می ‌شود. این گریس ها مقاومت بسیار زیادی دارند و در برابر آب نیز مستحکم هستند. همچنین در روانکاری نیز قابلیت خیلی بالایی از خود نشان داده ‌اند و بر روی سطوح هم اسپری می شوند.

 

کاربرد گریس روانکاری

کاربرد گریس روانکاری

 

 

در آخر باید بگوییم که گریس روانکاری از پراکندگی ماده غلیظ کننده در روانکار به وجود می آید که شامل افزودنی نیز می باشد. در واقع روغن پایه، مواد افزودنی و غلیظ کننده موجب تشکیل این گریس می گردند. در این بین، روغن پایه و مواد افزودنی اجزای اصلی فرمولاسیون گریس می باشند و تاثیر فراوانی بر گریس دارند. غلیظ کننده یا سفت کننده نیز ماده روانکار را به بهترین نحو در خود نگهداری می نماید.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » ماریال ( چهارشنبه 100/4/2 :: ساعت 10:45 عصر )
»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

تولید فیلم OPP جهت صنعت چاپ و بسته بندی
سگها صدای انسان را متفاوت پردازش میکنند
[عناوین آرشیوشده]

>> بازدید امروز: 7
>> بازدید دیروز: 11
>> مجموع بازدیدها: 35948
» درباره من

ماریال و بچه های تهرون

» فهرست موضوعی یادداشت ها
در مورد زحل .
» آرشیو مطالب
اسفند 95
فروردین 96
تیر 96
فروردین 97
آذر 96
خرداد 97
مرداد 97
آبان 97
مهر 98
دی 98
بهمن 99
اردیبهشت 99
اسفند 98
بهمن 98
اردیبهشت 0
تیر 0
مهر 0
بهمن 0

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
معارف اسلامی
بازار فایل
مدیکال سایت
آپلود فایل
دانلود آهنگ جدید
دانلود فیلم
مشاوره حقوقی
دانلود کتاب علوم غریبه و طلسم
فروش آپارتمان
سایت رسمی حرف آخر
مجله اینترنتی ایما
دارالترجمه رسمی
عکس پروفایل
دکوراسیون داخلی
فیلم برتر- دانلود فیلم
رپ جدید
کسب درآمد از پاپ اپ
دانلود آهنگ
دانلود آهنگ جدید
معاینه پرده بکارت
پرتال تفریحی
سرور مجازی
رژیم لاغری
لوازم تحریر فانتزی
آپلود عکس
آپلود
جم برول استارز
مجله دکتر-تناسب اندام
خرید سفره قلمکار اصفهان
درج آگهی صنعتی
دانلود اهنگ قدیمی
مجله اینترنتی
مداد
بلیط هواپیما تهران
دیجیتال مارکتینگ
افزایش فالوور
بهسان اندیش
تجهیزات ورزشی
برق کاری ویپان
خرید ارز دیجیتال
خرید بیت کوین
قیمت بک لینک دائمی
دانلود آهنگ های روز در سایت پاپ ملودی


خرید تلویزیون

تلویزیون سونی

سینما خانگی

گوشی شیائومی

گوشی آیفون

تاچ ال سی دی

برد گوشی

گوشی سامسونگ

گوشی هواوی

قیمت یاب

گوشی آنر

انشا گذر رودخانه
طراحی سایت دانلود مقاله
خرید مقاله
دانلود مقاله جدید
خرید اینترنتی
کنکور 99 » صفحات اختصاصی

» طراح قالب